Tarp 10 geriausių

Spaustuvė KOPA

„Bleu“ ir „Man Next Door“ tarp 10 geriausių fotografijos knygų, išleistų 2017-aisiais (pagal Libération)“

Prancūzų dienraštis „Libération“, kurį 1973 metais Paryžiuje įkūrė rašytojas-egzistencialistas Jean-Paul Sartre ir žurnalistas Serge July, šiemet paskelbė geriausių 2017-ųjų metų foto knygų 10-ką. Į šį sąrašą pateko dvi spaustuvėje KOPA spausdintos knygos: Alix Marie „Bleu“ ir Rob Hornstra „Man Next Door“.

Alix Marie yra jaunosios kartos prancūzų kilmės menininkė, šiuo metu kurianti Londone. Pagrindinės Alix darbo sritys - fotografija, skulptūra ir instaliacijos. Pagrindinė kūrybos ašis yra mūsų santykis su kūnais ir jų reprezentacija.

„Bleu” yra pirmoji Alix Marie knyga, kuri atskleidžia paraleles tarp odos ir fotografijos: paviršių, trapumą, paslaptis ir uždraustus, nepatogius šių objektų aspektus. Marie kūrybos stilius apjungia skulptūrą, fotografiją ir instaliacijų meną. Jos darbuose tyrinėjamas ryšys su kūnu, jo reprezentacija per objektiškumą, fragmentavimą, išdidinimą ir sujungimą. Šiuo atveju, nuotrauka yra visų pirma laikoma objektu ir tyrinėjama per materialumo, lytėjimo ir erdviškumo prizmę. Meniško popieriaus, lako ir laminato panaudojimo dėka knyga „Bleu“ prikausto dėmesį, kviečia liesti, tyrinėti, įsigilinti.

Ši knyga taip pat buvo įtraukta į modernaus meno muziejaus TATE biblioteką.
„Bleu“ buvo išleista ribotu 300 vienetų tiražu.
Leidinys 44 psl., spauda ir laminavimas + PVC viršelis.

Rob Horsntra — olandų fotografas, daugiausiai dirbantis su ilgos trukmės dokumentinės fotografijos projektais Nyderlanduose ir visame pasaulyje. Jis yra išleidęs knygų ir albumų, publikavęs savo nuotraukas įvairiuose tarptautiniuose žurnaluose ir dalyvavęs daugybėje tarptautinių parodų. Keturis kartus per metus Utrechte šis menininkas veda populiarią tiesioginę pokalbių laidą apie fotografijos knygas.

„Man Next door” – fotografijos knyga, kurioje Rob Hornstra dokumentavo savo kaimyno Kid gyvenimą. Kid buvo vos 42 m., kai buvo rastas plūduriuojantis viename iš Utrechto kanalų. Būdamas gyvas, Kid šluodavo bendrą savo ir autoriaus namų verandą, išnešdavo šiukšles ir prižiūrėdavo Rob butą, kai šis būdavo išvykęs. Kid nemokėjo labai gerai skaityti, todėl Rob padėdavo jam susitvarkyti su paštu, paskolindavo savo telefoną, kad Kid galėtų paskambinti. Kartais Kid trumpam dingdavo, kai turėdavo atlikti bausmę už kokį nors smulkų nusikaltimą. Kaimyno gyvenimas buvo audringas: jam buvo uždrausta matytis su savo sūnumi, jis kovojo su priklausomybe nuo alkoholio ir narkotikų.

Šios knygos tekstai – tai Utrechto policijos raportai. Knygoje publikuotos šeimos nuotraukos yra iš Kid asmeninių albumų. Dizainą sukūrė Sybren Kuipen. Knyga iš arčiau pažvelgia į dirbančiosios klasės marginalizavimą, pasiūlydama retai pasitaikančią galimybę pamatytiį šių žmonių gyvenimą per autoriaus fotografijas, šeimos albumo nuotraukas ir policijos raportus. Visa tai susijungia į netikėtą daugybės Kid asmenybių portretą ir neišvengiamai kelia klausimą – kaip gerai pažįstame šalia gyvenančius žmones?

Knygą išleido pats autorius; kietas viršelis, 96 puslapiai, 54 spalvotos fotografijos, knygos formatas 24.2 x 29.1 cm.

Daugiau informacijos apie „Libération“ sudaromą geriausių fotografijos knygų dešimtuką rasite čia.