Reklamos kampanijos efektyvumas

Spaustuvė KOPA

„Kaip apskaičiuoti spausdintinės reklamos kampanijos efektyvumą“

Dažnai girdime versle teigiant, kad spausdintinė reklama, tai - pinigų išmetimas, kad nėra galimybės įvertinti, kiek tokia reklama buvo efektyvi įmonei, kiek žmonių ją pastebėjo ir tikrai neįmanoma spausdintinės reklamos susieti su pardavimais, kad galėtume apskaičiuoti investicijų grąžą (ROI). Tačiau, šiame straipsnyje pateiksime kelis patarimus spausduintinės reklamos kampanijų vertinimui, iš kurių išsirinksite sau tinkamiausią.

Dažnai girdime versle teigiant, kad spausdintinė reklama, tai - pinigų išmetimas, kad nėra galimybės įvertinti, kiek tokia reklama buvo efektyvi įmonei, kiek žmonių ją pastebėjo ir tikrai neįmanoma spausdintinės reklamos susieti su pardavimais, kad galėtume apskaičiuoti investicijų grąžą (ROI).

Nors sprendimai, kuriuos aprašysime, nėra visiškai tobuli, bet metodai padės Jums įvertinti rezultatus arba sąlygos idėjų atsiradimą, kokiais metodais reiktų atlikti skaičiavimus Jūsų spausdintinės reklamos kampanijose.

Potencialių pirkėjų stebėjimo gairės

Viena iš klaidų, kurią šiandien pastebime spausdintinėje reklamoje, yra ta, kad įmonės pažymi savo pagrindinį puslapį (homepage) kaip savo įmonės URL. Natūralu, kad virtualiai neįmanoma segmentuoti lankytojų srautą (traffic), kuris lankosi Jūsų pagrindiniame internetiniame puslapyje (homepage). Kai naudojate tą patį URL, lankytojai gali pamatyti jį spausdintinėje reklamoje, bet jie taip pat gali patekti į Jūsų pagrindinį internetinį puslapį (homepage) per “Google” paiešką. Taip pat įmanoma nukreipti lankytojus į Jūsų pagrindinį puslapį naudojant kitas rinkodaros taktikas. Jei bandote stebėti savo spausdintinės reklamos srautą, bet naudojate savo pagrindinį puslapį kaip URL, tai gali būti pirmoji Jūsų klaida.

Norėdami įvertinti spausdintinę reklamą, galite pasitelkti sprendimą, kurį šiame straipsnyje vadinsime “Specialūs URL puslapiai”. Šie puslapiai egzistuoja Jūsų svetainėje, bet nėra pasiekiami per įprastą puslapių navigaciją ar paieškos sistemą (reikia tiesiogiai suvesti specialią URL nuorodą). Prašymas, kad skaitytojas peržiūrėjęs reklamą įvestų URL nuorodą, yra labai didelis šiandien. Tačiau tai atlikę lankytojai, bus daug kokybiškesni potencialūs pirkėjai (leads), negu tie, kurie tiesiog apsilankys Jūsų pagrindiname puslapyje (homepage).

Siekdami tiesiogiai nukreipti lankytojų srautą į Jūsų specialų URL, naudokite QR kodą savo spausdintinėje reklamoje. QR kodai - tai patogus vieno veiksmo procesas, nukreipiantis vartotojus į svetainę, telefono numerį, nuorodas, pardavimo skatinimo ar kitą informaciją, kurią lengva apskaičiuoti, Google Analytics pagalba.

spaustuves url adresas kopa.lt

Taškų sujungimas

Žinoma, teigiamo interneto srauto fiksavimas – tai ne Jūsų spausdintinės reklamos ROI apskaičiavimas. Jūs turite sukurti strategiją, kaip susieti URL puslapį su CRM programa arba naudoti kitus Jūsų turimus metodus, kurie nukreipia potencialius pirkėjus (leads) pardavimų link. Yra daug būdų, kaip tai padaryti. Pateiksime Jums keletą pasiūlymų:

Įtraukite pavyzdžius užsakymo formas į savo specialų URL puslapį. Kai kas nors užsisakys pavyzdį, pardavimo komanda turės galimybę toliau vysti santykius su šiuo potencialiu klientu, o Jūs galėsite stebėti šių santykių rezultatą.

Įtraukite nuorodą į specialų Jūsų e-parduotuvės puslapį. Jei Jūs turite e-prekybos tinklapį, sujungtą su savo įmonės internetine svetaine, Jūsų speciali URL forma gali nukreipti į specialų e- parduotuvės puslapį arba net į specialų nukreipiantį puslapį, kuris yra Jūsų e-parduotuvės tinklapio dalis. Šioje aplinkoje sugeneruoti pardavimus gali būti daug lengviau, ypač - Google Analytics pagalba.

Įtraukite užsakymo (RFQ) ar pasiūlymų (RFP) formas į savo specialų nukreipiantį puslapį. Šios formos gali būti suprogramuotos taip, kad gavę užpildytą formą, Jūs būsite informuoti apie tai, kokiame nukreipiančiame šaltinyje ši forma buvo užpildyta.

Kiti metodai

Jeigu Jums nepatinka specialių URL puslapių idėja, Jūs taip pat galite pagalvoti apie specialiai sugeneruotą e-pašto adresą ar telefono numerį kiekvienai skirtingai reklamos kampanijai. Tačiau, kuo mažesnis šių kampanijų procesų programavimas ir automatizacija, tuo svarbesnis klausimas iškyla - kaip šias metodikas pritaikyti. Tuomet yra labai svarbu, kad pardavimo ir rinkodaros skyriai glaudžiai bendradarbiautų. Jie turi reguliariai palaikyti ryšį ir informuoti vieni kitus apie tai, kas veikia o kas - ne.

Nepamirškite apskaičiuoti savo investicijų

Norėdami išsiaiškinti savo spausdintinės reklamos kampanijos tikrąjį ROI, nepamirškite, kad turite vertinti ne tik srautą, ateinantį į specialų URL puslapį ( nors ir šių specialių puslapių srautas parodo susidomėjusiųjų skaičių). Jums taip pat reikia įvertinti investicijas, siekiant nustatyti ar grąža yra verta sugaišto laiko.

Kad šie metodai būtų verti įdėtų pastangų, reikalingas nepriekaištingas marketingo ir pardavimų komandų bendradarbiavimas. Ir net tada, kai gera CRM programa padeda šiuos procesus valdyti patikimiau, didesnės pastangos, reikalingos stebint spausdintinės reklamos srautą, neturi būti kliūtis nei vienam Jūsų įmonės darbuotojų. Tai yra pasiekiamas tikslas. Tik reikia daugiau dėmesio skirti planuojant darbus.