Paris Photo

Paris Photo–Aperture Foundation PhotoBook Awards shortlist
Paris Photo–Aperture Foundation PhotoBook Awards shortlist

Spaustuvės KOPA spausdinti leidiniai – Paris Photo–Aperture Foundation PhotoBook Awards trumpajame sąraše


Pelno nesiekiantis fondas „Aperture“ sujungia nuotraukų bendruomenę ir jos auditoriją su labiausiai įkvepiančiais darbais, aštriausiomis idėjomis ir vieni su kitais. 2012 metais inicijuotas „Paris Photo – Aperture Foundation PhotoBook Awards“ renginys švenčia ir įvertina fotoknygos indėlį į besikeičiantį fotografijos naratyvą. Kiekvienais metais trisdešimt penkios atrinktos knygos patenka į tris pagrindines kategorijas: Pirmoji nuotraukų knyga, Metų nuotraukų knyga ir Metų fotografijų katalogas. Džiaugiamės, kad neseniai paskelbtame 2021 metų PhotoBook Awards trumpajame sąraše yra dvi mūsų spausdintos knygos Pirmosios nuotraukų knygos kategorijoje!

 

„Remnants of an Exodus“, Al J. Thompson

„Remnants of an Exodus“ yra pirmoji fotografo Al J. Thompson darbų monografija. Kadrai užfiksuoti antruose autoriaus namuose, Spring Valley, Niujorke, Karibų imigrantų bendruomenėje. Kieto įrišimo knyga dirbtinės odos viršeliu publikuoja juodai baltas fotografijas, įamžintas keletos metų laikotarpiu. Autorius stebi ir patiria virsmą kartu su bendruomene, kuri yra priversta išgyventi dramatiškus demografinius ir politinius pokyčius. Savo ruožtu fotografas pastebi, kad Spring Valley perpildytas nesaugumo ir netikrumo, tačiau kupinas meilės. Knygoje taip pat publikuojama Shane Rocheleau esė „Gathering Remnants“.
Knygos viršelis dekoruotas aukso spalvos folija bei įspaustame rėmelyje įklijuota fotografija. Knygos viduje –nekreidiniame baltame bei pilkame popieriuje atspaustos juodai baltos nuotraukos. Pasirinkti dizaino akcentai – ryškiai raudoni kalkinio popieriaus lapai knygos viduje.   
 

Remnants of an Exodus 

„You Can Call Me Nana“, Will Harris

Šioje intymioje knygoje Will Harris stoja į akistatą su su močiutės progresuojančia demencija. Šis asmeninis šeimos memuaras supažindina su autoriaus močiute Evelyn, kuri vėlesniais gyvenimo metais sirgo demencija. Kai jos prisiminimai ėmė irti, faktai ir fikcija galvoje susijungė tarpusavyje sukurdami naują santykį: kadaise buvęs anūkas, dabar jaunas fotografas, tampa senu draugu. Kurdamas šį darbą autorius bando įprasminti naujai užmegztą ryšį ir susitvarkyti su savo sielvartu. Be kai kurių sumišusių ir jaudinančių pokalbių su močiute, Will surenka fragmentus, kurie dingo iš jos galvos, ir sukuria kelių kartų šeimos Pensilvanijojje archyvą. Kaip ir pati demencija, ši asmeninė knyga yra nevienasluoksnė ir kartais gluminanti, tačiau Harris žvilgsnis į savo močiutės būklę nuolat išlieka švelnus ir subtilus.


Knygą kietais viršeliais puošia įspaustas močiutės silueto atvaizdas. Simboliška, kad viršelio spalva parinkta giliai mėlynos spalvos, tarsi žydinti neužmirštuolė – demencijos simbolis.

You Can Call Me Nana