Naujas identitetas

Spaustuvė KOPA
Spaustuvė KOPA

„Naujas spaustuvės identitetas – ar pokyčius daryti lengva?“

Praėję metai mūsų spaustuvei išties buvo reikšmingi. Pasilikę geriausią beveik trisdešimties metų patirtį, pristatėme vieną svarbiausių įvykių spaustuvės istorijoje – atnaujintą prekės ženklą. 

Nuo apsisprendimo keistis iki idėjos pavertimo realybe praėjo 15 mėnesių, kupinų idėjų generavimo, diskusijų ir, žinoma, veiksmų. Žinojome ir tikėjome, kad naujo prekės ženklo idėja turi būti paremta partneryste, tad klientai, santykis ir bendros idėjos tapo svarbiausia identiteto dalimi. Reikėjo šiai minčiai suteikti grafinį kūną – idėją išvystyti bei realizuoti padėjo dizaino studijos „Andstudio“ komanda, be kurių projekto rezultatas tikriausiai nebūtų toks, kokį matome dabar. 

Trumpame interviu su „Andstudio“ kūrybos direktoriumi Augustinu Paukšte sužinosime, koks įvairialypis ir struktūrizuotas yra prekės ženklo kūrimo procesas, reikalaujantis ne tik kūrybiškumo, bet atvirkščiai, labiau yra racionalus ir apgalvotas, bei iš arčiau pažvelgsime į identiteto kūrimo dirbtuves profesionalo akimis.

Kopa: Kaip šiandien išsiskirti iš gausybės prekės ženklų ir logotipų?
Andstudio: Net ir be logotipo ar identiteto, „Kopos“ brendas išsiskiria iš konkurentų savo požiūriu į verslą, paslaugų kokybe, vidine kultūra ir kitais progresyviais aspektais. Visa tai jau formuoja prekės ženklą, o vizualinio identiteto užduotis – tai ištransliuoti vizualiai.

Kopa: Kodėl svarbu atnaujinti ilgai rinkoje egzistuojantį prekės ženklą?
Andstudio: „Kopa“ prekės ženklas sukurtas dar 1991 metais, nuo to laiko, organizacija išgyveno galybę transformacijų ir pokyčių. Deja, bet esamos pažangos senasis ženklas neatspindėjo, todėl buvo reikalingas pokytis. Su naujuoju identitetu ir forma mes stengėmės ištransliuoti ne tik atstovaujamas vertybes ir stiprybes, bet ir išreikšti sprendimus pagal „Kopa“ ateities trajektoriją.

Kopa: Kokie elementai svarbūs geram prekės ženklui?
Anstudio: Labai svarbu vientisumas, aiškus vertybinis pagrindas ir ateities strategija. Visai tai KOPA jau turėjo, tad mūsų tikslas buvo tai išversti į vaizdų kalbą.

Kopa: Kas inspiravo naująjį „Kopa“ prekės ženklą? Ką sako arba apie ką yra naujasis „Kopa“ prekės ženklas?
Andstudio: Pagrindinė inspiracija kilo iš „Kopa“ požiūrio ir darbo su savo klientais, tad norėjome ištransliuoti organizacijoje puoselėjamą požiūrį į partnerius. Įmonėje klientas užima ypatingą vietą. Dėmesys, santykis, partnerystė, įsiklausymas – visi šie elementai iškelia spaustuvės „Kopa“ klientą į pirmąją vietą, todėl logotipe paliekame itin svarbią erdvę būtent partneriams. Tą pačią istoriją plėtojame ir visame identitete, palikdami vietos klientų prekės ženklams ir jų asmenybėms.

Kopa: Kaip vyko idėjų generavimo procesas?
Andstudio: Idėjų generavimo procesas prasideda nuo įsiklausymo. Darbą pradėjome pakviesdami „Kopa“ komandą dialogui. Dirbtuvių metu išsiaiškinome įmonės vertybes, išskirtinumus darbo procese, strateginius ateities siekius. Atlikome rinkos tyrimą ir konkurentų apžvalgą, po kurių sekė idėjos ir konceptų gryninimas ir galiausiai – logotipo ir identiteto dizainas. Šis procesas yra ilgas ir reikalaujantis didelio įsitraukimo.

„Andstudio“ fotografijos

Spaustuvės KOPA identitetasSpaustuvės KOPA identitetasSpaustuvės KOPA identitetasSpaustuvės KOPA identitetas