QR kodai

Spaustuvė KOPA

„QR kodų naudojimas spausdintinėje ir kitoje reklamoje“

QR kodai yra panašūs į standartinius brūkšninius kodus, kuriais šiuo metu yra ženklinamos visų tipų vartojimo prekės. Tik QR kodai turi daugiau panaudojimo galimybių ir gali suteikti daugiau informacijos, negu tradiciniai brūkšniniai kodai.

Galima teigti, kad QR kodas - tai popierinio pagrindo aktyvi nuoroda, jungianti fizinį pasaulį su interaktyviuoju. Marketingo specialistams QR kodai sudaro sąlygas iš reklaminių skelbimų, brošiūrų, atvirlaiškių, netgi drabužių ar skydų, nukreipti vartotojus į mobiliojo įrenginio puslapius, kuriuose yra daugiau informacijos ir interaktyvumo, negu gali būti pateikta spausdintinėje reklamoje. Toks spausdintinės ir interaktyvios reklamos jungimas į visumą mobiliojo įrenginio pagalba, suteikia naują komunikacijos dimensiją bet kokiai marketingo ar išplėstinei veiklai.

Kaip veikia QR kodai?

QR kodas tiesiog nuskaitomas mobiliuoju įrenginiu, kuriame yra įrengta kamera ir yra QR kodo nuskaitymo programėlė (application). Šias programėles galite atsisiųsti nemokamai į populiarių išmaniųjų telefonų operacines sistemas, tokias, kaip iPhone ar Android.

Naudojant prietaiso kamerą QR kodas nuskaitomas, paverčiamas suprantama informacija – raidėmis ir skaičiais. Tai gali būti paveikslėlis, tekstinė žinutė ar interneto svetainės adresas, į kurį akimirksniu yra nukreipiamas vartotojas.

 

 

Kaip QR kodai gali būti naudojami marketinge?

Yra keli praktiniai būdai, kaip naudoti QR kodus marketinge ir skatinant pardavimus. QR kodai gali būti integruoti bet kokioje reklaminėje priemonėje, įskaitant:

  • konferencijų / renginių ekranus
  • spausdintinę reklamą
  • vizitines korteles
  • brošiūras, laiškus ir skrajutes
  • self mailer gaminius

Ką QR kodai gali daryti?

Kai QR kodai nuskaitomi, užkoduota informacija gali automatiškai paskatinti atlikti veiksmus vartotojo įrenginyje:

  • peržiūrėti mobilų internetinį puslapį ar nukreipiantį puslapį
  • surinkti telefono numerį
  • išsiųsti tekstinę žinutę
  • išsiųsti e-laišką
  • peržiūrėti žinutę ar specialų pasiūlymą
  • išsiųsti kontaktinius duomenis (VCARD)
  • peržiūrėti vietovę Google žemėlapyje
  • peržiūrėti socialinės žiniasklaidos profilį

Kokios organizacijos gali naudoti QR kodus?

Praktiškai visos organizacijos gali naudoti QR kodus savo marketingo sprendimuose. Nesvarbu, esate mažmeninės prekybos įmonė ar ne pelno siekianti organizacija, asociacija ar švietimo įstaiga. Jei Jūsų tikslinės auditorijos dalis naudojasi išmaniaisiais telefonais, tuomet QR kodas gali būti puiki galimybė išskirti save ir pasiekti žmones naujais būdais.

Kokie yra kiti QR kodų naudojimo privalumai?

Patogu vartotojui – tiesioginiams vartotojams QR kodai yra patogus vieno veiksmo procesas, nukreipiantis į internetinį puslapį, telefono numerį, nuorodas, pardavimų skatinimo ir kitą informaciją.

Ekologiška – QR kodai gali padėti efektyviau panaudoti spaudos medžiagas ir sumažinti jų atliekas.

Sąnaudų efektyvumas – QR kodų gamyba nieko nekainuoja; jų naudojimas gali būti ribojamas tik dėl Jūsų marketingo strategijos.

Universalumas – QR kodų naudojimas įvairiuose marketingo sprendimuose skirtingais tikslais: spaudoje, lauko ekranuose ar tiesioginiame pašte.

Nepriklauso nuo įrenginio – QR kodai veikia taip pat, kaip ir nukreipiantys puslapiai (landing pages). QR kodai gali būti naudojami visuose populiarių išmaniųjų telefonų modeliuose, jų nereikia specialiai pritaikyti skirtingoms operacinėms sistemoms.

Galimybė apskaičiuoti – veiksmai, kuriuos atlikti paskatina QR kodo nuskaitymas, gali būti susieti su puslapį analizuojančiu įrankiu ar kitais marketingo kampanijų tyrimo įrankiais.

Patarimai, kaip naudoti QR kodus rinkodaros kampanijose

Siekiant strategiškai panaudoti QR kodus komunikacijoje, yra keli pagrindiniai veiksniai, į kuriuos reiktų atsižvelgti:

Kontekstas ir turinys – QR kodas turėtų nukreipti vartotoją į tikslinį turinį, papildantį spausdintinės reklamos turinį, kuriame tas QR kodas yra. Tikėtina, kad tiesioginis QR kodo nukreipimas į pagrindinį puslapį neskatins atlikti kitą veiksmą.

Instrukcija / paskatinkite atlikti veiksmą (call to action) – kad vartotojai nuskaitytų QR kodą, gali tekti juos paskatinti ir motyvuoti. Taip pat, gali būti naudinga pranešti tai, kokios informacijos tikslinė auditorija gali tikėtis nuskaičiusi QR kodą (pvz., nuskaitę šį kodą, rasite specialų pasiūlymą).

Mobilūs nukreipiantieji puslapiai (landing page) – kad vartotojo patirtis būtų gera, reikia stengtis nukreipti juos į mobiliems įrenginiams pritaikytus nukreipiančiuosius puslapius. Siųsdami vartotojus į internetinius puslapius, kurių formatas skirtas peržiūrai darbalaukyje (desktop), nesudarysite gero įspūdžio.

Srautai ir ataskaitos – jei Jūs ketinate naudoti QR kodus savo marketingo kampanijose, svarbu turėti sąlygas įvertinti nuskaitymo srautą, fiksuoti geografinius duomenis ir kitą informaciją.